.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عارف: 22 خرداد را دومين دو خرداد مي‏كنيم

معاون اول دولت اصلاحات گفت: رقباي ما از تمامي امکانات برخوردارند، ما رسانه­اي نداريم و مردم رسانه­هاي ما هستند، اما اصلاح­طلبان بايد ساز و کار ارتباطي مناسبي براي ارتباط با توده‌هاي مردم طراحي کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا, محمدرضا عارف در جمع اصلاح‌طلبان يزد با معرفي رئيس ستاد انتخاباتي خاتمي در اين شهر با طرح دو پرسش که چرا اصلاحات در اين دوره از انتخابات به ميدان رقابت‌ها وارد شد و چرا خاتمي به ميدان آمد, اظهار داشت: معمولا در دوره دوم رياست جمهوري، رقيب حضور چشمگيري ندارد و اگر مي­خواستيم بر اساس اين روند جلو برويم، جبهه اصلاحات نبايستي به ميدان مي‌آمد ، اما به دليل شرايط خاص و نگران‌کننده کشور، اصلاح‌طلبان ناچار به حضور در انتخابات شدند.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: وضعيت فرهنگي، معيشتي و اقتصادي مردم نگران کننده است، وضعيت بين‌المللي ما در شرايطي هستيم که يک اجماع بين المللي بر عليه کشور ما شکل گرفته و اگر با تدبير برخورد نکنيم ، شرايط خطرناک در انتظار ما خواهد بود و منافع ملي ما به خطر مي افتد.
عارف با اشاره به اينکه ما نمي­توانيم مشکل مسکن جوانان را به تاخير بيندازيم و ما نمي­توانيم نسبت به مشکلات اشتغال و ساير مشکلات روزافزون جامعه بي­تفاوت باشيم, اظهار داشت: به همين دلايل اصلاح­طلبان تصميم به حضور فعال در انتخابات پيش رو گرفتند.
تفکر اصلاح طلبي نجات بخش کشور است
رئيس ستاد انتخاباتي خاتمي با اشاره به اقبال خوب مردم به اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير به رغم حضور کمرنگ آنان و بي مهري­هايي که به اصلاح طلبان شد، تاکيد کرد: بسياري از مردم بر اين باورند که تفکر اصلاح‌طلبي تفکر نجات بخش کشور است.
وي خاطرنشان کرد: اين پرسش مطرح بود که چه کسي بيايد ، لذا به طور طبيعي بايد کساني که ظرفيت پذيرش چنين مسووليتي را دارند به ميدان بيايند و کمتر اتفاق مي­افتد که فردي که دو دوره رييس‌جمهور بوده, براي بار سوم به صحنه انتخابات وارد شود. اما هرچه زمان گذشت بيشتر احساس مي­شد فردي بايد به ميدان بيايد که در پيروزي و توانايي­اش در اجراي سند چشم انداز و توفيق کشور ترديدي وجود نداشته باشد و بنابراين به فرزند فاضل و باتقواي امام، سيد محمد خاتمي رسيديم.
معاون اول رئيس­جمهور سابق با ابراز تاسف از اين که طي چند سال اخير فقط به ظاهر پرداخته شده است، تاکيد کرد: در دوره­ آتي رياست جمهوري ، هر دولتي که بيايد پس از چهار سال عملکرد، کارنامه درخشاني نمي­تواند عرضه کند و حداکثر مي‌توانيم روند کنوني کشور را به وضعيت سال 84 برگردانيم.

نحوه تصميم خاتمي
وي با اشاره به اين که اگر دولت آينده نتواند يک حرکت جهشي را داشته باشد, دچار مشکل مي­شويم و فردي بايد به ميدان بيايد که علاوه بر ساير شايستگي‌ها براي اجراي سند چشم‌انداز، ضمن آگاهي‌هاي مورد نياز، توانايي لازم را نيز داشته باشد، بنابر اين و با توجه به موج تقاضاهاي مکرر اقشار مختلف مردم و نخبگان ، در نهايت آقاي خاتمي تصميم به حضور گرفت.
عارف افزود: البته اگر اين کار زودتر رخ مي­داد بهتر بود ، اما خود ايشان تمايلي به ورود به اين عرصه را نداشت و حالا که چنين روي داده است، معيار ما اداي تکليف است و هر اتفاقي افتاد خير و صلاح است. گرچه من نيز خود را براي ورود به صحنه رقابت‌ها آماده مي‌کردم، اما با اعلام آقاي خاتمي خوشحال شدم که فردي به ميدان آمده که از لحاظ تقيد به ارزش‌هاي مذهبي و تدين، الگوي مجسمي است که ما در اسلام به آن اعتقاد داريم و خاتمي فردي است که هيچ چيز را براي خودش نمي­خواهد و تاکنون نديده­ام براي موضوعي شخصي ايشان عصباني شود.
تخريب‌ها ناجوانمردانه است اما نگران نيستيم
رئيس ستاد انتخاباتي خاتمي تخريب­هاي صورت گرفته بر عليه خاتمي و اصلاح‌طلبان را ناجوانمردانه ارزيابي کرد و در عين حال تاکيد کرد: مردم شعور سياسي بالايي دارند و حرکت­هاي تخريبي نتيجه معکوس دارد و ما در بيرون از جبهه اصلاحات نگران تخريب­ها نيستيم، اما نگراني ما بيشتر از درون جبهه اصلاحات است و آقاي خاتمي براي اداي تکليف شرعي به ميدان آمده و اصلا کنار کشيدن يک­جانبه ايشان مطرح نيست. البته براي همگرايي و اجماع همه کانديداهاي اصلاح‌طلب تلاش جدي خواهيم کرد. جبهه اصلاحات تصميم­گيري کرده و بايد بر اين اساس کار را با جديت دنبال کنيم.
رويکرد ما پيروزي است
عارف رويکرد اصلاح‌طلبان را پيروزي عنوان کرد و گفت: اصلاح‌طلبان با رويکرد پيروزي و در چهارچوب قانون و رعايت اخلاق اسلامي و با قدرت در مبارزات انتخاباتي حاضر مي­شوند و به قانون تمکين مي­کنند. با توجه به اين رويکرد، نتيجه برايمان قابل پيش­بيني است و با راي مردم مشخص مي­شود و اميدواريم با انگيزه معنوي مردم و با انجام تکليف شرعي و ملي خود، حماسه‌اي ديگر رخ دهد و 22 خرداد به دومين 2 خرداد تبديل شود.
وي افزود:فرصت کوتاه است ، رقباي ما تمام امکانات در اختيارشان هست، ما رسانه نداريم، رسانه و امکانات ما مردم هستند و جايگزين رسانه شده­اند.
اخبار ستاد صرفا از طريق روابط عمومي و سخنگوي ستاد ارائه مي­گردد
عارف با اشاره به شکل­گيري ستاد مرکزي و طرح برخي اخبار نادرست در اين زمينه خاطرنشان ساخت: ما به سرعت ستادهاي استان‌ها را تشکيل خواهيم داد و هرگونه اخبار صحيح از طريق روابط عمومي، سخنگوي ستاد و دفتر آقاي خاتمي منعکس خواهد شد.
وي با يادآوري اين نکته که خاتمي نشان داده که جايگاهش حزبي نبوده، اظهار داشت: بناي ما بر اين است که از حداکثر ظرفيت­ها استفاده شود. انتظار داريم هم مديران باتجربه و هم جوانان پرشور در ستادهاي استاني حضور يابند و انشاءالله با همگرايي حرکت­ها به خوبي پيش برود.
عارف فرصت کنوني را براي طرح برخي اختلافات و اختلاف سليقه­ها نامناسب ارزيابي کرد و خاطرنشان کرد: بايد روي وجوه مشترک و بر اساس همگرايي کامل به پيش برويم و همديگر را تحمل کنيم و حرکتي جدي، پرشتاب و برنامه­ريزي شده داشته باشيم. الان در زماني نيستيم که بخواهيم به نقد و خودزني بپردازيم؛ چندسال است که از تربيون­هاي مختلف اين کار صورت پذيرفته و جبهه اصلاحات ظرفيت نقد خود را بخوبي نشان داده است.
رئيس ستاد انتخاباتي خاتمي بر ضرورت فعال شدن­ساز و کار ارتباطي اصلاح­طلبان با توده مردم تاکيد کرد و گفت: اين نقطه ضعف ما است که در حالي­که که رقبا از امکانات وسيعي از جمله مساجد برخوردارند و ما براي گرفتن يک سالن مشکل داريم، لذا از امکانات محدودي که در اختيارمان هست بايد به خوبي استفاده کنيم و با توده هاي مردم ارتباط برقرار کنيم.
بايد پاسخ داده شود 200 ميليارد دلار در سه سال گذشته چگونه هزينه شده است
عارف گفت : ما با استفاده از ساز و کارهاي ارتباطي بايد کانديداي خودمان را معرفي کنيم، ما تخريب نمي­کنيم اما عملکرد چهار سال گذشته را به صورت کارشناسي نقد خواهيم کرد و از دولت سوال مي‌کنيم و پاسخ مي­خواهيم. در اين چند سال بيش از 200 ميليارد دلار در کشور هزينه شده است که دولت بايد پاسخ دهد با اين اعتبارات چند طرح اساسي را آغاز کرده است؟ دولت بايستي جواب دهد طرح هايي را که در اين مدت افتتاح کرده، در چه مرحله­اي تحويل گرفته و آيا آنها را طبق برنامه زمان­بندي شده به بهره­برداري رسانده است ؟
معاون اول دولت اصلاحات بيان داشت: ما در در اواخر دولت اصلاحات خودکفايي در گندم را جشن گرفتيم ولي درحال حاضر به واردات گندم مي‌پردازيم.
راهبرد اصلي ما حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات
وي با اعلام اين که راهبرد اصلي ما حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات است و اين حضور را مشروعيت نظام مي‌دانيم و به زودي برنامه‌ها و شعارمان را اعلام مي‌کنيم, يادآور شد: در نظرسنجي‌هايي که اخيرا حتي توسط برخي رقبا صورت گرفته، وضعيت آقاي خاتمي بهتر از ساير کانديداها است. ما بايد در ابتدا براي حضور مردم و در وهله بعد براي اينکه مردم به کانديداي ما راي بدهند تلاش کنيم.
در ادامه اين نشست عارف به پرسش‌هاي حاضران پاسخ گفت. وي در اين بخش از سخنان خود حضور ميرحسين موسوي و کروبي را خوب دانست و اظهار داشت: اين حضور مفيد و مغتنم است و هر يک از اين بزرگواران با ادبيات خودشان، وضعيت موجود را نقد مي‌کنند و برنامه اصلاح‌طلبي را اعلام مي­کنند، اميدواريم در فرصت مناسبي به اجماع برسيم.
وي در پاسخ به ابراز نگراني برخي حاضران در خصوص تضمين سلامت انتخابات، گفت: توقع ما اين است که مجريان و ناظران قانون را دقيقا اجرا کنند و ما نيز با مکانيزم‌هاي قانوني و حقوقي سلامت انتخابات را دنبال خواهيم کرد تا نگراني‌ها به حداقل برسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.175 seconds.